Nie sztuka wydać ogromny budżet na pozyskanie ruchu. Sztuką jest aby pozyskać właściwie stargetowany ruch, a potem go przekonwertować na pożądane leady.
Dlatego walkę o dobrą konwersję toczymy na dwóch polach:
1) Pierwszym z nich jest pozyska ruchu zainteresowanego naszą ofertą.
Musimy jak najdokładniej dobrać naszą grupę docelową, a potem opracować dokładny plan dotarcia do niej z naszym przekazem marketingowym. Nie chcemy przecież pozyskiwać odwiedzin osób niezainteresowanego naszą ofertą. Pozyskiwanie wartościowego ruchu to nic innego jak połączenie potencjalnych klientów mających określony problem z produktami lub usługami które te problemy rozwiązują.
2) Drugim etapem jest optymalizacja serwisu sprzedażowego pod kątem generowania określonego leadu.
Jest kilka podstawowych elementów które powinniśmy zoptymalizować walcząc o wyższą konwersję.
Jasny i dokładny przekaz
Pamiętaj że klient będzie na stronie tylko kilka sekund jeżeli od razu nie zauważy elementów które go najbardziej interesują. Oznacza to, że strona musi być skonstruowana przejrzyście tak aby zawarte na niej istotne dla odwiedzającego informacje były widoczne najszybciej. Bardzo ważne jest dostarczenie wszystkich potrzebnych informacji jakie są potrzebne potencjalnemu klientowi do podjęcia decyzji zakupowej.
Wyraźne wezwanie do działania
Musisz zaznaczyć wyraźnie i odważnie wezwanie do działania. Powinno ono znaleźć się na każdym etapie ścieżki generowania lidu. Wymaga ono dokładnego przetestowania, gdyż jest to jedno z najważniejszych i najskuteczniejszych elementów generowania leadów.
Sprawna i wygodna wyszukiwarka
Dobra wyszukiwarka jest tym ważniejsza im bardziej rozbudowana jest Twoja strona. Musi być szybka i być w miejscu na tyle zauważalnym aby nasz potencjalny klient nie musiał się wysilać aby ją znaleźć. Przydatna opcja są podpowiedzi wyświetlane w trakcie wpisywania nazwy produktu którego szukamy. Jeżeli mamy dużą ilość produktów, warto umieścić na stronie możliwość wyszukiwania szczegółowego.
Zaawansowane filtrowanie
Jeżeli prowadzimy sklep z obuwiem, lub sprzętem RTV bardzo przyda się naszemu klientowi zaawansowane filtrowanie naszego asortymentu. To już po prostu podstawa bez której często nie da się znaleźć szybko interesującego nas produktu. Takie wyszukiwanie w przypadku obuwia może zawierać następujące opcje: rozmiar, kolor, typ obuwia, zakres cenowy, producent, czy dostępność.
Wzbudzaj zaufanie
Nie ukrywaj istotnych informacji. Jasno podkreśl najważniejsze warunki zakupu, oraz cechy produktu. Umieść w widocznym miejscu ważne dla klienta certyfikaty. Ale przede wszystkim zamieść na stronie dane firmy, oraz dane kontaktowe. Jeżeli klient poczuje potrzebę skontaktowania się musi łatwo uzyskać kontakt do fachowej obsługi klienta a w trakcie rozmowy fachową pomoc w rozwiązaniu jego problemów.
Szybkość ładowania strony
Wiele razy obserwowałam jak poprzez czasowe wydłużenie się czasu ładowania strony konwersja sprzedażowa zmniejszała się nawet o 40%. Ważne są tu zarówno odpowiednio dostosowane parametry serwera, jak i systemu na którym postawiona jest strona sprzedażowa.
Personalizuj
Jeżeli klient wchodząc na Twoją stronę już na początku jej przeglądania widzi produkty dostosowane do jego potrzeb, sprawia to wrażenie że znalazł się w miejscu które rozwiąże jego problem, czy zaspokoi jego potrzebę. Personalizacja pomaga przywiązać klienta na dłużej i zmniejszyć opory w podjęciu decyzji zakupowej.
Udostępniaj różne sposoby płatności
To kolejny standard, który jest wymagany aby klient zakończył cała ścieżkę zakupową generacją leadu sprzedażowego. Zwiększa to zarówno wygodę klienta jak i jego zaufanie do sprzedawcy.
Testuj, obserwuj, analizuj
Zwiększanie konwersji sprzedażowej to nie tylko implementacja wysokich standardów w serwisie sprzedażowym, ale też ciągłe ulepszanie. Przydatne jest tu stałe śledzenie ścieżki realizacji poszczególnych celów, konwersji na poszczególnych etapach. Podczas wprowadzania nowych zmian warto również zastosować testy A/B/X.
Podsumowując zwiększanie konwersji to bardzo szeroki temat, ale również niezwykle ważny temat. Rozpoczyna się już na etapie pozyskiwania ruchu i ciągnie się aż do wygenerowania pożądanych leadów. Należy o nim Pamiętać zarówno na etapie tworzenia serwisu sprzedażowego jak i w trakcie jego działania.